.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
كلنگ احداث مجتمع گردشگري سي سنگان نوشهر بر زمين زده شد

با حضور مسئولان و شركت كنندگان در راهپيمايي 22 بهمن شهرستان نوشهر كلنگ احداث مجتمع گردشگري سي سنگان اين شهرستان بر زمين زده شد. 


به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس ، مدير كل امور اجتماعي استان و نائب رئيس كارگروه گردشگري مازندران در اين مراسم گفت:استان مازندران با بيش از 300 هزار جاذبه توريستي جزء سه قطب اول گردشگري كشور است.
يونس حسيني افزود: بيش از 300 هزار جاذبه توريستي، فرهنگي، ورزشي، تاريخي و مذهبي در استان مازندران وجود دارد كه اين استان را در زمره سه استان اول اين بخش درآورده است.
وي گفت: سالانه بيش از 2 ميليون گردشگر داخلي و بيش از 100هزار گردشگر خارجي به اين استان سفر مي كنند كه اين مسئله براي سرمايه گزاران از نكات مثبت ارزيابي مي شود.
نائب رئيس كارگروه گردشگري مازندران خاطرنشان كرد: 92 درصد گردشگران اين استان با هدف گذراندن اوقات فراغت و استفاده از طبيعت به اين استان سفر مي كنند كه 87 درصد از آن صرفا براي استفاده از سواحل است.
وي افزود: اين مسائل مقدمات حضور سرمايه گزاران در اين بخش را فراهم مي كند.
مديركل امور اجتماعي و شوراهاي استان افزود: از سال 84 تا 86 درصد 510 ميليارد تومان توسط سرمايه گذاران در اين استان سرمايه گذاري شد و در خصوص كارهاي دولتي نيز تنها 12 مصوبه از مصوبات سفر رياست جمهوري مختص به گردشگري بود.
وي در خصوص مصوبات سفر رياست جمهوري در اين بخش گفت: از 12 مصوبه اين حوزه شناسايي 60 منطقه نمونه گردشگري بوده كه اخيرا 6 منطقه ديگر به آن اضافه شده است كه تا كنون 60 تا 70 درصد مصوبات اجرايي شده است.
نائب رئيس كارگروه گردشگري مازندران از اجرايي شدن پروژه و افتتاح مركز مطالعات باستانشناسي درياي خزر و احداث شهر توريستي الكترونيكي نيز خبر داد.
وي نگاه دولت را به اين بخش نگاه ويژه اي خواند و گفت: اعتبارات لازم در اين بخش مصوب شده اما بايد ديد آيا بخش هاي دولتي و خصوصي توان و پتانسيل جذب اين اعتبارات را دارند.
نائب رئيس كارگروه گردشگري مازندران از ديگر مصوبات سفر رياست جمهوري را استفاده بهينه از سالم سازي دريا ذكر كرد و افزود: متاسفانه در اين بخش به نقطه مطلوبي نرسيديم و نه مديران دستگاه‌هاي اجرايي و نه سرمايه گذاران تعريف مشخصي از مجتمع تفريحي و توريستي ندارند بنابراين طراحي هاي صورت گرفته پاسخگو نيست.
وي از سرمايه گذاران خواست قبل از آغاز كار نسبت به پروژه ها، هزينه ها و ساير موارد با مطالعات و مشاوره از افراد مطلع وارد كار شوند تا در مسير با چالش روبرو نگردند.
مديركل منابع طبيعي غرب استان نيز گفت:پارك سي سنگان با 602 هكتار ذخيره گاه گونه شمشاد است كه در جهان نادر است.
بهزاد انگورج گفت: اين پارك در ابعاد ملي و فراملي است كه بايد در حفظ آن كوشا باشيم.
وي افزود: بيش از 90 درصد از پهنه استان مازندران از منابع طبيعي جنگل و مرتع تشكيل شده كه يادگار ارزشمند دوره سوم زمين شناسي است.
انگورج با اشاره به قانون بهره برداري سازمان ها خاطر نشان كرد: نگاه حاكم بر مديريت منابع از طريق سازمان حفظ منظر تفرج و گردشگري هم بوده كه جز قوانين نانوشته اين سازمان بوده است.
وي با اشاره به پارك سي سنگان گفت: مبلغ 150 ميليون تومان هزينه جاري اين پارك در سال است كه يك سوم تفرج متمركز را دارا است.
مديركل منابع طبيعي غرب استان افزود: از سال83 به بعد در فكر واگذاري اين پارك به بخش خصوصي بوديم كه در سال85 با حضور دكتر ساداتي و برنده آگهي مناقصه اجراي طرح سي سنگان به ايشان واگذار شد.
وي گفت: بين سرمايه گذار و سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري به عنوان متولي و سازمان جنگلها بايستي ساز و كار اجرايي فراهم شود كه با توجه به گذشت 9 ماه از مصوبات اين بخش روند مثبتي در حال پيگيري است.
انگورج خاطرنشان كرد: براي اجراي طرح ها و مصوبات در حوزه اين اداره كل مشكلي وجود ندارد و سرمايه گذاران بايد بدانند كه واگذاري جنگل در اجراي مقررات ماده 3 تعريف شده است.
وي گفت: اميدواريم با استفاده از منابع و ظرفيت هاي بالاي استان و حضور فعال بخش خصوصي و زمينه سازي ارگانهاي دولتي شاهد پيشرفت اين بخش بوده و ديگر در انگيزه تفرجگاهي همراه با تعامل بين متصديان دولتي و خصوصي و اجراي قوانين صورت گيرد.
مجري طرح گردشگري پارك جنگلي سي سنگان نيز در اين مراسم گفت: موفقيت در حوزه گردشگري اهميت دادن به بخش خصوصي در كنار بخش دولتي است.
كاظم برادران ساداتي گفت: افتتاح اين مجتمع توريستي و گردشگري تحولي شگرف در اين بخش در غرب استان مازندران است.
وي با اشاره به پارك سي سنگان گفت: اين پارك با وسعت 602 هكتار كه داراي 3 كيلومتر نوار ساحلي است از جنگلهاي قديمي و منحصر به فرد است كه مكان مناسبي براي ايجاد مجتمع گردشگري است.
مجري طرح گردشگري پارك جنگلي سي سنگان از اشتغالزايي اين طرح نيز ياد كرد و گفت:با آغاز به كار اين مجتمع حدود-400 نفر داراي شغل خواهند و در هدف بعدي با اختصاص جايگاه هاي ويژه بازارچه اي و نمايشگاهي اين رقم بالغ بر اين ميزان خواهد بود.
وي از تاسيسات و امكانات اين پروژه نيز به سوئيت هاي مجهز در فاصله 20 متري دريا، فروشگاه هاي متعدد، رستورانهاي سنتي و مدرن، مراكز تفريحي و ورزشي، شهر بازي، آموزش غواصي تفريحي و صنعتي، قايق هاي ماهيگيري و گردشگري، جت اسكي و وين سرفين، اسكله روي آب، مركز درماني و نجات، نمايشگاه و مراكز آمفي تئاتر،تالار سخنراني و صخره نوردي دريايي اشاره كرد.
وي خاطر نشان كرد: پس از 38 سال دوري از كشور و اقامت در آمريكا بهترين نقطه براي انجام خدمت را كشورم در نظر گرفتم و تلاش خواهيم كرد با تعامل مسئولان و بخش دولتي براي ايفاي وظيفه موفق باشم.
ساداتي پايه هر كشور را اقتصاد آن كشور خواند و افزود: با وجود اقتصاد كار آمد كارآفريني صورت مي گيرد.
وي در پايان افزود: استفاده درست از منابع طبيعي،حمايت از سرمايه گذار و احترام به خواسته مردم لازمه رسيدن به توفيق در اين بخش است.



استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

شمال نيوز ديدن سوئييت ها 13 شهريور 1389
ديدن جنگل

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.043 seconds.